miercuri, 30 noiembrie 2016

#Tablourile din ață „string art”

Cum să dai un aspect extraordinar pereților tăi doar cu ață, cuie și o placă de lemn..?

tablou string art


Tablourile decorative „string art” sunt caracterizate de un aranjament format din cuie și ață din care reiese un model artistic. Practic, ața este „țesută” în jurul unei rețele de cuie într-o manieră regulată sau neregulată, pentru a da viață imaginii alese.     





În continuare voi exemplifica pas cu pas cum am realizat tabloul de mai sus:
În primul rând aveți nevoie de:
  • o bucată de lemn (eu am folosit o bucată de PAL din magazinele de bricolaj);
  • ață (colorată, albă sau neagră);
  • cuie;
  • ciocan;
  • patent;
Pasul 1: Alegerea unui model. Pentru acest tablou eu mi-am găsit inspirația dintr-un search pe google și am ales silueta unei femei cu o rochie elegantă. Am schițat-o pe hârtie pe care ulterior am lipit-o pe placa de PAL. 
pasi in realizarea string art

Pasul 2:Am început să bat cuiele unul câte unul pentru a forma o rețea de-a lungul conturului siluetei. Distanta dintre ele este în general de 1,5 cm însă în anumite zone este necesară o frecvență mai mare pentru a putea reda detaliile. 


pas in string art


Pasul 3: După finalizarea rețelei de cuie am smuls hârtia și am început să țes firul de ață. Pentru acest proiect am ales ață albă deoarece are un contrast bun cu placa de PAL Wenge. 
             Cu primul rând de ață am trecut doar prin cuiele care formează conturul fără să acopăr din suprafață. Al doilea rând l-am folosit pentru umplerea siluetei. Este indicată păstrarea alternanței „contur-suprafață” până la final. 


tesatura cu ata si cuie        tesatura din ata si cuie

Pasul 4: La ultimele rânduri am țesut ața în linii cât mai neregulate.


string art

Pasul 5:  La final, cu o pensulă și acuarele, am vopsit cuiele cu alb pentru a se integra cât mai frumos în ansamblu. 

             Deoarece am lăsat prea mult spațiu în partea de sus am mai adăugat un element pentru a echilibra tabloul. Așadar, prin același procedeu descris mai sus, am „scris” cuvântul „HOME” și în loc de „O” am schițat o inimă. Acest ultim element l-am țesut cu ață verde și cu ață roșie.


string art cu textul home


Un alt mod de a realiza aceste tablouri este prin umplerea cu țesătură de ață a suprafeței exterioare a siluetei. Acest mod presupune folosirea mai multor cuie deoarece trebuie creată o rețea pe partea exterioară a tabloului.

Vezi și cum se realizează Paper Craf-ul

Tutorial video:







copac realizat din ata si cuie



Un comentariu:

  1. String Art este excepțional. Super cool sunt și riflajele pentru decorațiuni interioare: https://totredus.ro/stiri/riflaj-cum-sa-iti-faci-singur-ieftin/

    RăspundețiȘtergere